Njegove fotografije ne ostaju samo na Instagramu – pretvorene su u prepoznatljive majice koje ovog ljeta postaju omiljeni suveniri s dušom
Luka Hojski, mladi Nuštarac, danas stoji iza modnog brenda LUKAHPH, koji se izrodio iz ljubavi prema fotografiji, ljepotama Hrvatske i želje da se fotografiju učini potpuno iskoristivom. Riječ je o brendu koji spaja estetiku, autorsku fotografiju i funkcionalni dizajn, a rezultat su majice, torbe i hudice koje pričaju priču o gradovima i prirodi koje svakodnevno promatramo, ali ih još nikad nismo ovako nosili. Oduševila nas je visoka dizajnerska estetika i jedinstvena grafika koja ne podsjeća niti na jedan već viđen proizvod. U razgovoru s Lukom doznali smo da je i do ovog modnog biznisa došlo sasvim spontano, kako već nastaju sve dobre priče. Krajem 2019. godine otvorio je Instagram profil na kojem je dijelio fotografije prirode i gradova koje je posjetio. U vremenima kada su mnogi tražili načine da ostanu kreativni, on je pronašao svoju priču. Gledajući svoje fotografije, došao je na ideju da ih učini nosivima.
Uoči pandemije COVID-19, tamo negdje krajem 2019. godine, pokrenuo sam Instagram profil na kojem sam objavljivao vlastite fotografije prirodnih ljepota Hrvatske. Istovremeno se rodila ideja da fotografije prikažem na drugačiji i do sada neviđen način. S vremenom su došle raznorazne prilike i suradnje, pa se samim time tadašnji hobi pretvorio u nešto veće, a to je vlastiti brend. Oduvijek mi je bila želja napraviti nosivi dizajn i tako je osvanula ideja o brendu odjeće. Početkom 2024. godine pokrenuo sam vlastitu liniju proizvoda nadahnutu ljepotom hrvatskih gradova i sela. Do sada nisam primijetio da je netko napravio nešto slično, odnosno brend odjeće u kojem koristim isključivo vlastite fotografije i pretvaram ih u nešto nosivo.
Luka nam objašnjava kako u početku nije imao jasnu viziju finalnog proizvoda, no kao netko tko voli kreativnost i stalno razmišlja o novim idejama, s vremenom su mu se koncepti razvijali i usavršavali. U prvom redu riječ je o majicama, a svaka majica nosi slova određenog mjesta ispunjena autentičnim fotografijama koje je Luka osobno snimio, čime svaki komad postaje poseban i prepoznatljiv. Lukin dizajn danas je zaštićen pri Državnom zavodu za intelektualno vlasništvo. Brend je do sada poslovao isključivo putem društvenih mreža i to Facebooka i Instagrama, ali ove godine prvi put je izlagao i na Đakovačkim vezovima.
Proces nije zahtjevan jer se radi o području kojim se duže vrijeme bavim, pa tako ideje dolaze usputno i spontano. Proces započinje odabirom fotografije koja ima potencijal za dizajn, zatim slijedi digitalna obrada i prilagodba formatu za tisak, a potom i odabir vrste majica. Planiranje količina i logistika također su važan dio jer dobra organizacija uvelike olakšava posao. Reakcije javnosti općenito su iznimno pozitivne. Na manifestacijama na kojima sam izlagao proizvode, ljudi su često isticali kako im je ovo nešto novo i drugačije. Veseli ih vidjeti poznate hrvatske motive na majicama, a još više kad saznaju da su fotografije autorske. Pohvale često idu i na račun kvalitete materijala majica, što mi je jako važno jer želim da su proizvodi pristupačni, a kvalitetni.
Luka nam je otkrio da ovo ljeto uvode i dječje veličine majica, s obzirom na brojne upite kupaca. Osim što su nosivi, komadi iz LUKAHPH kolekcije predstavljaju i svojevrsni suvenir s dušom, poklon koji ima poruku ili jednostavno statement piece koji ističe ljubav prema vlastitom kraju. Luku pratimo i na njegovim društvenim mrežama – Instagramu i Facebooku – gdje je dostupna ukupna kolekcija.
Autor:Ena Lusavec