Kada je prije pola godine dala otkaz u bolnici, gdje je radila kao farmaceutkinja čak 12 godina, uhvatila ju je panika i zapitala se: „Što ja to radim?“. No, zadovoljstvo uspjehom vlastitog brenda i novostečenom poduzetničkom slobodom, kaže, ne može se mjeriti ni s jednom zonom komfora.
Lana Vitas, magistra farmacije, prije devet mjeseci lansirala je svoja prva dva kozmetička proizvoda u okviru brenda Maleena Cosmetics. U tom razdoblju ne samo da je uspjela stvoriti zavidno tržište, nego je i osvojila nagradu Elle Beauty Awards 2025. u kategoriji najbolji serum i to u konkurenciji brendova poput L’OCCITANE, Elizabeth Arden ili Afrodita Professional. Kako je došlo do toga da napravi vlastiti liniju kozmetike, koliko joj činjenica da sve kreće iz Slavonije, točnije Slavonskog Broda, olakšava ili otežava put i u čemu je tajna Maleena kozmetike, za naš portal ispričala nam je sama Lana.
•Kad se sjetite prve kreme koju ste sami pripravili je li to bio trenutak ‘farmaceutkinja na svom terenu’ ili potpuni ulazak u neki novi svijet?
– Još sam na fakultetu stekla znanja o načinu na koji se stvara kozmetički proizvod, ali u ovom slučaju sve je krenulo prije šest godina kada sam kupila jednu knjigu i sama se okušala u proizvodnji krema. Osim što volim prirodnu i čistu kozmetiku, općenito preferiram zdrav i prirodan stil života, pa potraga za kozmetičkim proizvodima bez umjetnih mirisa, bojila ili hormonskih disruptora zapravo i nije bila iznenađenje. Kako me proizvodnja vlastite prirodne kozmetike strašno zaintrigirala, započela sam, u suradnji s prijateljima iz biljne ljekarne, radionice proizvodnje prirodne kozmetike u Slavonskom Brodu i interes je bio velik. To mi je bio pokazatelj da ljudi žele nešto drugačije, nešto iza čega znaju što stoji.
•Kada sada gledate unatrag, koji je bio presudan trenutak u kojem ste odlučili od farmaceutkinje u velikoj zdravstvenoj ustanovi postati privatna poduzetnica?
– Iza činjenice da je hobi prerastao u poduzetništvo zasigurno stoji utjecaj moje majke, koja je bila poduzetnica i usadila mi spoznaju što znači privatno poslovanje. No, presudan trenutak dogodio se nakon što sam upisala mentorske programe i došla na ideju da osmislim vlastiti brend i stvorim proizvod za tržište.
•Kako su izgledali prvi koraci?
– Iskreno, nisam imala pojma kako formirati cijenu, kako ću kao netko tko preferira zdrav život i ekologiju ući u područje kozmetike uz koje se vežu visoka moda i brendovi. Posebna panika nastala je kada sam dala otkaz, a istovremeno se razbolio i moj tata, što mi je bilo posebno teško. Hvala Bogu sada je dobro, a podrška svih ljudi ovdje u Slavonskom Brodu davala mi je snagu.
•Je li pokretanje posla u Slavonskom Brodu bila olakotna ili otegotna okolnost?
– Svakako mislim da je prednost. Ovdje me ljudi znaju i imala sam veliku podršku zajednice, što mi je olakšalo probijanje na tržištu. Da sam krenula iz Zagreba, gdje je velika konkurencija, vjerojatno bih se „utopila“ u masi.
•Zašto baš ime Maleena i čitaju li ga ljudi kao malina ili malena?
– Trebalo bi se čitati kao malina, ali s dugouzlaznim naglaskom na ova dva „e“, ali meni je simpatično i kada ljudi kažu malena. Kao i u svemu, i ovdje je ideja došla u noći kada ne možete spavati pa vam naviru ideje.
•Baza vaše kozmetike je malina. Što je tako posebno u tom bobičastom voću?
– Kao netko tko se cijeli život bavi zdravim načinom života znala sam da je malina puna antioksidansa. Pomaže u zaštiti kože od oksidativnog stresa, hidratizira je i podržava njezinu prirodnu barijeru. Cilj je bio stvoriti nešto što će pomoći ženama da zadrže svježinu i pruži im slow aging efekt.
•Hajdemo sada objasniti što znači da je malina fermentirana?
– To znači da dobre bakterije razgrađuju velike spojeve na manje, koji se lakše apsorbiraju u kožu, pa je učinkovitost puno bolja. Inovativan je to pristup u svijetu prirodne kozmetike, ali mi je drago da se u Hrvatskoj pojavljuje sve više proizvođača prirodne kozmetike. Trenutno imamo serum i kremu za okoloočno područje, a proizvode je moguće nabaviti online, ali i u dvije biljne ljekarne i jednoj trgovini i to u Zagrebu i Slavonskom Brodu.
•Objasnite nam i pojam „čista“ kozmetika
– To znači da nema hormonskih disruptora poput parabena ili sintetičkih mirisa. Riječ je o klasičnoj clean filozofiji gdje točno znamo što je svaki sastojak, kako je nastao i što radi u koži.
•Planovi?
– Sljedeći proizvod je krema za lice. Proces je dug jer sam htjela stvoriti nešto iza čega stojim sto posto. Znači da se razmazuje kako želim, da je tekstura savršena, da se upija kako treba i da je naravno učinkovita. Receptura je završena, no sada mora proći ispitivanja. Posebna testiranja rade se u Turskoj i traju tri mjeseca, a nakon toga još dva mjeseca izrade dokumentacije. Dakle, novi proizvod neće izaći barem još pola godine, ali želim stajati iza sigurnog i kvalitetnog proizvoda.
Razgovarala: N.Z.Eberhard