Miko.jpeg
21. listopada 2025.

Ovo je najcool concept store na istoku Hrvatske u kojem se kriju super pokloni i modni brend iza kojeg stoji umjetnička obitelj

Miko concept store u Glagoljaškoj ulici u Vinkovcima malena je “špilja s blagom” iza koje stoje majka Mirela i njezina kći, akademska kiparica Matea Šimunić.

Ovaj concept store danas je samo dio priče koju zajedno grade još od 2017. kroz MIKO Fashion brend. Riječ je o urbanom etno fashion brendu koji kroz dizajn priča priču o Slavoniji i obitelji. Motivima Šokice i Šokca, čiji je začetnik slobodni umjetnik Miljen Šimunić (1964.–2006.), Mirelin muž i Matein otac, pričaju slavonsku priču, a svaki je proizvod isključivo “Made in Slavonia”. 

Ideja se krenula “kuhati“ još 2017. godine, dok sam bila studentica kiparstva, a majka Mirela je u Vinkovcima u svoje slobodno vrijeme kombinirala materijale i, kako ona voli reći – igrala se. Nakon završetka fakulteta, nakratko sam se vratila u Vinkovce te smo u tom periodu pokrenuli brend. Ja sam vodila društvene mreže, zaprimala narudžbe, pisala račune i s mamom kreirala nove kolekcije, a mama je radila sve ostalo po principu “trči ovdje, idi tamo, kupi ovo, odnesi ono”, govori Matea kroz smijeh. 

Matea se konkretnije u posao uključila 2023. godine, kada se vratila s diplomom u Vinkovce i preuzela posao koji je, kako kaže, prilično “uzeo maha” i majka Mirela više nije mogla sama. Danas su tu, u Vinkovcima, imaju mali concept store u Glagoljaškoj ulici, artikle nude i na web stranici te postepeno ostvaruju sve više suradnji s drugim brendovima.

MIKO je više od brenda, on je čuvar zaborava 

Matea govori kako za njih ovaj slogan ima dva značenja. 

Prvo je čuvanje zaborava tradicije i slavonskih motiva. Dajući im novi kontekst, vizualno bliži dobu u kojem živimo, svakoj osobi koja ima naš proizvod približili smo komadić tradicije. Ono drugo, intimnije značenje – osobno čuvanje zaborava – odnosi se na mog pokojnog oca Miljena, koji je autor motiva Šokice i Šokca. Na ovaj način čuvamo uspomenu na njega i na ono što su njegove ruke stvarale. Čuvamo njegovu prisutnost u našem stvaralaštvu i životu.

Od ideje do finalnog proizvoda 

Recimo kako kolekcije MIKO Fashion u prvom redu nude ženske torbice i ukrasne marame. 

“Proces svaki put izgleda drugačije. Neke kolekcije nastanu poprilično lagano, dok s nekima trebamo puno više vremena da nam stvari ‘sjednu na mjesto’. Trudimo se ponuditi proizvod koji je nosiv na više načina i za više prilika, a nekad je poprilično izazovno zadovoljiti sve uvjete (koje smo sami postavili). Puno je faktora koji utječu na sam proces i na finalni proizvod”, govori Matea i ističe kako im je najveći izazov kada stvaraju nešto novo, time najavljujući novu kolekciju.


Obiteljski posao od samog početka 

“Imam mali tim vrijednih ljudi koji sa mnom MIKO brend drže na nogama. Od supruga, obitelji, prijatelja, zaposlenika i suradnika – svatko je zaslužan za dio poslovanja i bez njih ne bih mogla biti tu gdje jesam. Inspiracija za nove proizvode – motivi Slavonije . Ideje jednostavno dođu i odu, neke ‘uhvatim’ i držim, a onda ih postepeno razrađujem. Nema radnog vremena unutar kojeg razmišljam o novim proizvodima i kolekcijama – to su misli koje su uvijek prisutne negdje u prikrajku glave”, govori Matea. 

Šokica i Šokac zaštitni su znak njihova brenda i prisutni su na svakom proizvodu. 

“Jako ih volimo i jako smo ponosni na njih”, ističe Matea.




Ruksaci kao najuspješniji proizvodi 

Šetate ulicom, a netko ispred vas nosi torbu s prišivenim gumbovima? Upravo je to ruksak s potpisom MIKO Fashiona. 

“Praktični su, dimenzijama taman da u njih stane sve što je ženi potrebno, a i ono najbitnije – nosivi su na nekoliko načina: kao ruksak, u ruci, na jedno rame...”, navodi Matea. 


Budućnost brenda 

“Planova je uvijek baš-baš puno, ali sam se prisilno u proteklih godinu dana naučila malo više cijeniti period u kojem se nalazim u tom trenutku. Velike stvari smo postigli i rasli, i uvijek imamo nove ciljeve – samo sada malo više cijenimo one koje smo već postigli."

Prije godinu dana otvorili su svoju prvu trgovinu, ponudu artikala i brendova šire stalno, a svi artikli u trgovini zapravo dolaze iz različitih handmade hrvatskih manufaktura – od prekrasnih komada keramike do časopisa Kàko, gdje autentičnost i individualnost izlaze iz okvira, a oglasi nemaju nikakav utjecaj.  Adresa koju morate posjetiti kada navratite u Vinkovce svakako je Glagoljaška 1.

Autor: Ena Lusavec




#šoping #lifestyle #slavonija #poduzetništvo #umjetnosti #etno #Vinkovci #romantično #Kultura #VINKOVCI #moda